ارایه مدلی جهت تعیین نرخ نفوذ و پیشروی TBM در خط یک پروژه قطار شهری اهواز

ارایه مدلی جهت تعیین نرخ نفوذ و پیشروی TBM در خط یک پروژه قطار شهری اهواز

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

ارایه مدلی جهت تعیین نرخ نفوذ و پیشروی TBM در خط یک پروژه قطار شهری اهواز دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارایه مدلی جهت تعیین نرخ نفوذ و پیشروی TBM در خط یک پروژه قطار شهری اهواز کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي ارایه مدلی جهت تعیین نرخ نفوذ و پیشروی TBM در خط یک پروژه قطار شهری اهواز،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن ارایه مدلی جهت تعیین نرخ نفوذ و پیشروی TBM در خط یک پروژه قطار شهری اهواز :

سال انتشار : 1396

نام کنفرانس یا همایش : کنفرانس بين المللي عمران،معماري و شهرسازي ايران معاصر

تعداد صفحات : 12

چکیده مقاله:

امروزه تعیین نرخ نفوذ و پیشروی از مهمترین عوامل در تعیین زمان اتمام حفاری تونل محسوب می شود. تاکنون تحقیقات فراوانی در زمینه ارتباط پارامترهای زمین شناسی و دستگاه و ایجاد مدل های پیش بینی نرخ نفوذ انجام پذیرفته است. محدوده مورد مطالعه 6 ایستگاه از 26 ایستگاه خط یک قطار شهری اهواز می باشد. عمده حفاری صورت گرفته در لایه های مادستون سازند آغاجاری بوده، که متوسط نرخ پیشروی برای این لایه ها 8/24 میلیمتر در دقیقه می باشد. در این تحقیق سعی گردیده است تا با تکیه بر حفاری انجام شده در تونل مورد بررسی و پایگاه داده تشکیل شده (پارامترهای حفاری و پارامترهای زمین شناسی)، مدلی جهت پیش بینی نرخ نفوذ و متعاقب آن نرخ پیشروی ایجاد گردد. برای نیل به این اهداف، اطلاعات زمین شناسی و داده های مربوط به عملکرد واقعی ماشین در مورد پروژه مورد بررسی، جمع آوری و تاثیر پارامترهای زمین شناسی مختلف بر نرخ پیشروی TBM با استفاده از روش های آماری (نرم افزار SPSS) و تکنیک های آماری رگرسیون تک متغیره و چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و نقش هر یک از عوامل در کارکرد ماشین تعیین گردید. نتایج تحلیل ها نشان می دهد که از میان پارامترهای دستگاه، پارامتر ترکیبی شاخص نفوذ صحرایی(FPI) بیشترین ضریب همگرایی را با پارامترهای ژیوتکنیکی دارد. از میان پارامترهای ژیوتکنیکی، دو پارامتر RMR و مقاومت فشاری تک محوره، که همبستگی کمتری با یکدیگر نسبت به سایر پارامترها دارند و همچنین همبستگی بالایی با شاخص نفوذ صحرایی دارند را می توان در رگرسیون چند متغیره به منظور توسعه روابط و مدل های تجربی استفاده نمود. نرخ پیشروی به دست آمده از این مدل 7/92 میلیمتر در دقیقه بوده که نزدیک به مقدار واقعی نرخ پیشروی می باشد و می توان از این مدل در پیش بینی نرخ پیشروی استفاده نمود.

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید
پژوهشگر گرامی فایل کامل ارایه مدلی جهت تعیین نرخ نفوذ و پیشروی TBM در خط یک پروژه قطار شهری اهواز با تنظیمات کامل و دقیق آماده مطالعه و بررسی شما می باشد شما با دانلود فایل ارایه مدلی جهت تعیین نرخ نفوذ و پیشروی TBM در خط یک پروژه قطار شهری اهواز دیگر نیاز به ویرایش اساسی در داخل فایل را ندارید برای مشاهده بخشی از متن فایل بر روی دکمه “توضیحات بیشتر ” در پایین این متن کلیک کنید.

دانلود این فایل